LA BELLA LOLA
– Música: Ernesto Lecuona (Malagueña) – Ochaíta, Valerio i Solano, ambdós amb arranjaments musicals de Gregorio García Segura (La flor de Olmedo)
– Coproducció: franco-italiana-espanyola
– Director: Alfonso Balcázar
– Coreografía: Juan Magriñá
1962
L’any 1962 es rodava als esplèndids Estudios Orphea de Barcelona (ubicats a Montjuïc a tocar del Poble Espanyol en el que havia estat el Pavelló de la Química en l’Exposició de 1929 i tristement devorats per les flames pocs mesos després d’acabar aquest rodatge, que seria el darrer que s’hi faria) “La bella Lola”, vehicle al servei de la seva protagonista, la mítica estrella Sara Montiel, i versió ‘sui generis’ de la popular “La dama de les camélies” d’Alexandre Dumas fill.
Coproducció franco-italiana-espanyola dirigida per Alfonso Balcázar, pel fet d’estar rodada a Barcelona en la nòmina d’intèrprets figuren personatges molts actius en la Barcelona cultural del moment: Josep Maria Caffarell, Josep Maria Angelat, Antonio de Armenteras, Fernando Ulloa, Víctor Israel, Elisenda Ribas, Santi Sans,…, i el Ballet del Liceu (es parla de 1962, encara no ostentava la titularitat).
Per a dos dels números de la Montiel (“Malagueña” d’Ernesto Lecuona i “La flor de Olmedo” d’Ochaíta, Valerio i Solano, ambdós amb arranjaments musicals de Gregorio García Segura) el Mestre Magrinyà va dissenyar dues fantàstiques coreografies d’arrel folklòric -òbvies connotacions flamenques a “Malagueña” i de la “Danza castellana” en l’altra-, estilitzadíssimes i elegants, servides impecablement pel seu cos de ball. – Jordi Pujal – Instagram:-art.1