SEGUIDILLAS – Pertany a ‘Bailes españoles del siglo XVIII’
– Música: Ventura Galván
– Coreògraf: Joan Magrinyà
La Temporada coreogràfica liceista de Primavera de 1973 va tenir un protagonista d’excepció en el Ballet Titular del Liceu, llavors en la seva etapa més esplendorosa (i que cronològicament actuava just abans del Ballet del Segle XX de Maurice Béjart en la que fou la seva -sonada- presentació al Liceu: això permet fer-se una idea de l’alt nivell de les hostes de Magrinyà). Foren quatre representacions pel mes de maig amb diferents programes que permetien mostrar l’ADN de la companyia en una mena d’antologia dels seus ‘hit parades’: “Pierrot”, “El duelo”, “Interludio” i “Obsesión”(que s’estrenaven), “El sombrero de tres picos”, “A tiempo romántico”, “La moza y el estudiante” i “Fandango de candil”, totes coreografies de Magrinyà (llevat d'”Obsesión”, que era obra d’Alfons Rovira).
Amb “Fandango de candil” el Mestre va retre homenatge a l’escola bolera, disciplina artística molt apreciada pel públic liceista ja d’ençà la seva inauguració el 1847. Compost de vuit números d’enorme dificultat tècnica (quelcom inherent a l’escola bolera, amb els seus difícils jocs de peus i la precisió milimètrica i ràpida requerida en tot moment) el cinquè era “Seguidillas” sobre música de Ventura Galván, reputat músic i comediògraf del segle XVIII, i que Magrinyà concebí per a dues ballarines amb acompanyament dels ‘palillos’.
Aquest 1973 les brillants intèrprets foren Imma Junyent i Carme Cavaller, ambdues llavors Ballarines Solistes de la companyia. La gran complicitat requerida entre els membres d’una parella a l’hora de ballar l’escola bolera tenia justíssima correspondència en la d’aquestes dues eminents ballarines: la seva gran compenetració fraternal que venia de 1966 (Carme germana gran vs Imma germana ‘piccola’) estava al servei d’aquestes “Seguidillas”, passant de l’escenari a l’audiència com si res… Per fortuna, aquesta camaraderia no era exclusiva només de la Carme i la Imma: tota la colla estava amarada d’aquesta mena de sentiments. – Jordi Pujal –
1978
Programa – 19 març 1978 – Vilanova i la Geltru – Area Musical de Vilanova i la Geltrú – Visió Antològica de la Dansa – SUITE ROMANTICA – CLAR DE LLUNA – SEGUIDILLAS(M. Núñez, M. Guerrero) – LA VIDA BREVE(Dansa) – Sevillanas Boleras – PANADEROS del s. XIX – Danses de Vilanova – Quatre variacions clàssiques(Txaikowsky) – FESTIVAL DE FLORES A GENZANO
1974
_ Programa – 21 juliol 1974 – Teatre Brisamar-Comarruga – A TIEMPO ROMANTICO (A. Aguadé, F. Lizundia, Ang. Aguadé, J. A. Floers, C. Cavaller, M. Núñez, A. Romeo, J. Soteras, cos de ball)– PANADEROS(C. Cavaller, F. Lizundia) – BOLERO DEL MARABU(Ang. Aguadé) – SEGUIDILLAS(C. Cavaller, M. Núñez) – INTERLUDIO(As. Aguadé, F. Lizundia, cos de ball) – EL SOMBRERO DE TRES PICOS(J. Sánchez, As. Aguadé, F. Lizundia, F. Areta, M. A. Sautiño, A. Rico, P. López, cos de ball) – Coreografía: J. Magriñá
– Programa del Liceu – 1/2/3 octubre 1974 – Festival Internacional de Ballet – BAILES ESPAÑOLES DEL SIGLO XVIII : TIRANA – PANADEROS – BOLERO DE ‘MARABÚ – SEGUIDILLAS – Director artístic: Juan Magriñá – Ballarins estrella: Asunción Aguadé, Alfonso Rovira – Primers ballarins: Angeles Aguadé, Fernando Lizundia – Primer ballarí de caràcter: Fernando Areta – Solistes: Carmen Cavaller, José A. Flores – Director de escena: Diego Monjo – Mestra pianista: Conchita Pujol – Tècnic de so: Diego Monjo jr. – Cos de ball: Gloria Gella, Ma Teresa Casellas, Gloria López, Ma Gloria Garay, Montserrat Freixas, Ma Esther Cañizares, Mercedes Casas, Ma Carmen Ventura, Mercè Núñez, Marisa Salellas, Marta Guerrero, Ma Dolores Ramírez, Ma Angeles Sautiño, Carmen Kusina, Silvia Roig, Isabel Rincón, Ana Parcerisas, Ma Angeles Barenys, Ma Angeles Lacalle, Ma Elvira Gili, Ma Nieves Merlo, José Béjar, Agostino Romeo, Jaime Soteras, Andrés Rico, Jorge Carreño, Pedro López, Javier Bagá
1940
Anunci – 9 octubre 1940 – La Vanguardia – PALAU DE LA MÚSICA – Juan Magriña,Trini Borrull…
Critica 10 octubre 1940 – La Vanguardia – PALAU DE LA MUSICA – Juan Magriñà, Trini Borrull(DANZA DEL FUEGO), Marta Josefa Izard – …Nit igualment victoriosa per, Trini Borrull, graciosa, expressiva, justa en les actituds i moviments -que, deliciosament va ballar la «Danza del fuego», de Falla! -; per a Juan Magriñá, que en les «Seguidillas», d’Albéniz, va demostrar, principalment, la seva agilitat, i la seva precisió rítmica i per a María Josefa Izard, la gràcil ballarina clàssica, encarregats de la part coreogràfica i concert, en cap de singulars encerts de l’ mestre Josep Sabater, que al front de la disciplinada orquestra va saber mantenir viu un cop més el seu prestigi de músic i de director.
L’espectacle, d’elevat to, va ser presentat per la notable recitadora lírica Josefina Porcet, qui va llegir unes adequades quartilles de Valentín Moragas Roger. La sala, molt concorreguda…