INTERLUDIO: Una bella pintura del conegut artista francès Degas, prestigiós per les seves assolides interpretacions d’escenes de la vida de les ballarines clàssiques, ha servit de lleu idea argumental per escenificar coreogràficament la inspirada pàgina musical que representa el “Interludi” de la coneguda sarsuela “Bohemios” , d’Amadeu Vives
– Música: Amadeo Vives.
– Coreografia: Juan Magriñà
La Temporada coreogràfica liceista de Primavera 1973 va veure les estrenes absolutes pel Ballet Titular del Liceu de tres importants peces: “Fandango de candil”, “Obsesión” i ” Interludio“, coreografia del Mestre Magriñà, qui s’inspirà en una pintura d’Edgar Degas -de Degas són cèlebres els seus quadres de ballarines-, es va emprar la música que Amadeu Vives va concebre per a l’intermedi orquestral de la seva sarsuela “Bohemios” (número 5 de la partitura, moment de transició entre el segon i tercer quadres de l’acte únic en què aquesta sarsuela s’estructura), estrenada el 1904. Aquest ballet assolí un gran èxit, per la qual cosa fou incorporat immediatament al repertori de la companyia i es reposà sovint (i canviant-ne els solistes, la qual cosa representava un valor afegit per als fervents seguidors de la companyia). Així, per exemple, l’agost d’aquell mateix 1973 s’incloïa en el programa de les gales ofertes per la companyia al Teatre Grec de Montjuïc; i al coliseu de la Rambla es presentava novament l’octubre de 1974, repetint-se l’octubre de 1975. Ballet clàssic en la seva accepció més pura, una altra gemma del patrimoni de la companyia. – Jordi Pujal –
1975
– dies 8 i 9 d’octubre 1975 es va representar al Liceu – A TIEMPO ROMANTICO – INTERLUDIO – EL CISNE NEGRO – LA SARDANA DE LES MONGES – EL AMOR BRUJO està anunciat encara que no hem trobat cap programa.
ANUNCI – 8 octubre 1975 – La Vanguardia – A TIEMPO ROMANTICO – INTERLUDIO – EL CISNE NEGRO – LA SARDANA DE LES MONGES – EL AMOR BRUJO – Teatre del Liceu
CRITICA – 12 octubre 1975 – La Vanguardia – A TIEMPO ROMANTICO – INTERLUDIO – EL CISNE NEGRO – LA SARDANA DE LES MONGES – EL AMOR BRUJO – Teatre del Liceu – No cal dir que havia certa expectació pel que fa al que de nou oferiria el ballet que dirigeix Joan Magriñá, després de tants dimes i diretes sobre subvenció que la diputació Provincial li havia atorgat. De tot això el que ha traslluït a l’escenari són algunes cares noves, un nou ballarí estrella i un programa molt semblant en característiques a què van oferir l’any passat per aquestes dates …… A la segona part, que es va iniciar amb el ja conegut “Interludi” de Bohemios, vam poder admirar de nou l’exquisida gracilitat de la ballarina solista Mercè Núñez, sempre molt ben portada per l’experiència i el bon fer de Fernando Lizundia ……
1974
_ Programa – 21 juliol 1974 – Teatre Brisamar-Comarruga – A TIEMPO ROMANTICO (A. Aguadé, F. Lizundia, Ang. Aguadé, J. A. Floers, C. Cavaller, M. Núñez, A. Romeo, J. Soteras, cos de ball)– PANADEROS(C. Cavaller, F. Lizundia) – BOLERO DEL MARABU(Ang. Aguadé) – SEGUIDILLAS(C. Cavaller, M. Núñez) – INTERLUDIO(As. Aguadé, F. Lizundia, cos de ball) – EL SOMBRERO DE TRES PICOS(J. Sánchez, As. Aguadé, F. Lizundia, F. Areta, M. A. Sautiño, A. Rico, P. López, cos de ball) – Coreografía: J. Magriñá
– Programa del Liceu – 1 al 6 octubre 1974 – Festival Internacional de Ballet – Primer programa(dies 1,2,3): DANZA DE LAS HORAS(de la Gioconda) – FESTIVAL DE LAS FLORES EN GENZANO(Paso a dos) – BAILES ESPAÑOLES DEL SIGLO XVIII(Tirana, Panaderos, Bolero del “Marabú”, Seguidillas) – INTERLUDIO de VIVES(de la sarsuela “Bohemios”) – EL SOMBRERO DE TRES PICOS – Segon programa(dies 4,5,6): A TIEMPO ROMANTICO – CLARO DE LUNA – ENSAYO – ROSSIO – LA MOZA Y EL ESTUDIANTE(paràfrasis de la ópera “La Dolores”) – Director artístic: Juan Magriñá – Ballarins estrella: Asun. Aguadé, A. Rovira – Primers ballarins: Ang. Aguadé, F. Lizundia – 1e ballarí de caràcter: F. Areta – Solistes: C. Cavaller, J. A. Flores – Dir. escena: D. Monjo – Mestra pianista: Conchita Pujol – Tècnic de so: D. Monjo jr. – Cos de ball: G. Gella, Maite Casellas, Gloria López, M. Gloria Garay, Nont. Freixas, M. Esther Cañizares, Mercedes Casas, M. Carmen Ventura, Mercè Núñez, Marisa Salellas, Marta Guerrero, M. Dolores Ramírez, M. Angeles Sautiño, Carmen Kusina, Silvia Roig, Isabel Rincón, Ana Parcerisas, M. Ageles Barenys, M. Angeles Lacalle, M. Elvira Gili, M. Nieves Merlo, José Béjar, Agostino Romeo Jaime Soteras, Andrés Rico, Jorge Carreño, Pedro López, Xavier Bagá
Critica – 5 octubre 1974 – Diario de Barcelona – Entusiasta actuació del ballet del Liceu – Festival Internacional de Dansa – Dins de l’actual Festival Internacional de Dansa va tenir lloc el actual Ballet del Gran Teatre del Liceu en la seva seu habitual. Novament van quedar demostrades les moltes possibilitats i l’extraordinari mèrit i entusiasme d’aquesta formació coreogràfica, realment de característiques úniques al nostre país…… Com final de la segona part encertada coreografia de Magriñá, la de INTERLUDIO de VIVES amb belles composicions de caràcter eminentment plàstic que va ser interpretada per Guillermina Coll, Fernando Lizundia i el cos de ball femeni. …..i el cos de ball femení va actuar amb encert total en una obstinació gens fàcil, en el qual la coreografia de tan vistós efecte exigia conjunció, ritme i lliurament absolut……. La representació seguida atentament per un nombrós públic va finalitzar amb merescudes ovacions, així com per a Juan Magriñá…. -P. N.-
1973
– Programa del Liceu – 20 maig 1973 – ballets: PIERROT – EL DUELO – INTERLUDIO(estreno) – EL SOMBRERO DE TRES PICOS – Coreògraf i Mestre de ball: Juan Magriñá – estrelles: Asunción Aguadé, Alfonso Rovira – primers ballarins: Angeles Aguadé, Guillermina Coll, Emilio Gutierrez, Fernando Lizundia – primer ballarí de caràcter: Fernando Areta – solistes: Elena Bonet, Carmen Cavaller, Concepción Junyent, José A. Flores, José Mª Massó
– Programa G. T. Liceu – 23 maig 1973 – INTERLUDIO – Ballarines: Guillermina Coll, Emilio Gutiérrez, Gloria Gella, Mª Teresa Casellas, Ana Mª Sala, Mª Gloria Garay, Montserrat Freixas, Mª Esther Cañizares, Mercedes Casas, Mª Carmen Ventura, Marisa Salellas, Marta Guerrero, Mª Dolores Ramírez, Mª Angeles Sautiño, Margarita Ponce, Silvia Roig
_ Programa Teatre Grec – 24, 25 i 29 agost 1973 –
———- 8 setembre 1973 – Elda(Alicante) ———–
_ Programa – 18 octubre 1973 – Sabadell – EL LAGO DE LOS CISNES (Act. I – G. Coll, F. Lizundia, cos de ball) – PIERROT (A. Rovira, A. Aguadé, G. Coll, solistes)- INTERLUDIO DE VIVES (G. Coll, E. Gutiérrez, cos de ball)- LA MOZA Y EL ESTUDIANTE (A. Aguadé, F. Lizundia, E. Gutiérrez, F. Areta, J. Béjar, J.A. Flores, cos de ball) – Coreografies: J. Magriñá
1966
– Programa per a l’assaig-presentació de la companyia, Gran Teatre del Liceu- 26 abril 1966 – Ballets: LA NOCHE DE WALPURGIS ; DON QUIJOTE(paso a dos) ; POLICROMIA DEL SIGLO XVIII(TAPICES DE GOYA) ; MAZURCA ; ZAPATEADO ; GRAN JOTA ; INTERLUDIO – Mestre de ball i coreògraf: Juan Magriñá – Ballarins estrelles: Aurora Pons, Georges Govilov i Paco de Alba – Primers ballarins: Asunción Aguadé, Elizabeth Bonet, Cristina Guinjoan, Emilio Gutiérrez – Primer ballarí de caràcter: Fernando Areta – Solistes: Angeles Aguadé, Asunción Petit, Fernando Lizundia, Alfonso Rovira, Benjamín Londoño, Alberto Tort – Cos de ball: Rita Bascompte, Elena Bonet, Carmen Cavaller, Nuria Coloma, Dolores Escriche, José Mª Escudero, Renato Escudero, Mercè Falcó, José A. Flores, Anibal Gascón, Francisco Hornos, Concepción Junyent, Armando Laredo, Luis Medrano, Cristina Miñana, Julio Pena, Miguel Pérez, Rosalina Ripoll, Pablo Rivera, Mercè Roca, Josefina Rute, Margarita Sales, Rosa Sicart, Vicente Taroncher