PROGRAMES
1954-1959 – Temporades del Gran Teatre del Liceu – coreografies – primers ballarins – Turnes i direcció
– Programa del Liceu – 14 gener 1956 – DIDO Y ENEAS – Coreògraf i mestre de ball: Juan Magriñá – Cos de ball
– Programa del Liceu – 21 gener 1956 – TIEFLAND(Terra baixa) – Coreògraf i mestre de ball: Juan Magriñá – Cos de ball
– Programa del Liceu – 3 febrer 1956 – SANSON Y DALILA – Coreògraf i mestre de ball: Juan Magriñá – Primers ballarins: Aurora Pons, Juan Magriñá – Cos de ball
_ Programa – 29 octubre 1956 – Teatre Municipal(Girona) – Gran gala – Feries i festes de Sant Narcís – LAS SILFIDES – PEER GYNT – EL LAGO DE LOS CISNES – FANDANGO DE CANDIL(SUITE DE BAILES ESPAÑOLES)–
– Programa del Liceu – 10 novembre 1956 – MANON – Coreògraf i mestre de ball: Juan Magriñá – Primers ballarins: Aurora Pons, Juan Magriñá – Cos de ball
– Programa del Liceu – 11 novembre 1956 – LA FAVORITA – Coreògraf i mestre de ball: Juan Magriñá – Primers ballarins: Aurora Pons, Juan Magriñá – Cos de ball
– Programa del Liceu – 7 desembre 1956 – LA TRAVIATA – Coreògraf i mestre de ball: Juan Magriñá – Primers ballarins: Juan Magriñá, Aurora Pons – Cos de ball
CARTELLS
Cartell – 1956 – Homenatge a Roseta Mauri
CRITIQUES
Crítica – 1956 – Diario español de Tarragona – Del Homenatge a Rosa Mauri – …amb la presentació al teatre Fortuny del “Ballet de Juan Magriñá”, en festival organitzat per l’associació de Concerts de Reus “.
El “ballet de Juan Magriñá” que fa tres anys va visitar la ciutat de Reus amb el nom de “Ballets de Barcelona“, no és el mateix de llavors sinó que amb la natural satisfacció vam veure unes primeríssimes figures que tot i sent les mateixes s’havien superat enormement. Juan Magriñá i Aurora Pons, l’elegant la gentil, la alada Aurora, …
Crítica – 04 juliol 1956 – La Vanguardia – Teatre Poliorama – SUITE ESPAÑOLA – …. Per descomptat que, “Suite española” compte, per animar i donar relleu als seus diversos quadres, amb excel·lents figures de la dansa popular ……. Compta amb Maruja Blanco, dotada per mantenir en alt el seu pavelló d’artistes de les millors qualitats coreogràfiques …… l’espectacle com hem dit, va impressionar molt gratament i va arrencar constants aplaudiments ……
Critica 26 juliol 1956 – La Vanguardia – Teatre Calderón – Homenatge a La Argentina – ….. van ser interpretats: la “Danza del fuego”, de Falla, per Maruja Blanco; l’estampa argentina “En la querencia”, per Roberto Iglesias, Flora Albaicín i Maria Mèrida; un “Bolero”, per Juan Magriñá, que se sumava a l’homenatge; “Fandangos de Huelva”, per tota la companyia, i unes “Sevillanes”, per les parelles Roberto Iglesias i Flora Albaicín i Maruja Blanco i Juan Magriñá.
Acte, en fi digne de la gran artista recordada, i que va merèixer els càlids aplaudiments ….
Critica – 15 desembre 1956 – La Vanguardia – Liceu – AIDA – por Renata Tebaldi – … Bé el cor i el cos de ball, sent d’aquest particularment festejats Aurora Pons, Joan Magriñà i altres primeres figures. .. – U. F. Zanni –
Critica – 21 desembre 1956 – La Vanguardia – Teatre del Liceu – comiat de Renata Tebaldi – AIDA – ……el cos de ball, tenint al seu davant Aurora Pons i Juan Magriñá, i l’orquestra sàviament dirigida pel mestre Questa, van coadjuvar a la immillorable impressió deixada per aquesta “Aida”.
INFORMACIO ADDICIONAL
(en la imatge, Roseta Mauri segons la visió del pintor Edgar Degas, en un quadre datat aproximadament el 1878, i exposat al Musée d’Orsay parisenc)
Amb motiu del centenari del naixement de la llegendària ballarina Roseta Mauri, la ciutat de Reus va commemorar l’efemèride pel febrer de 1956 amb tres diferents actes, el darrer dels quals (organitzat per l”Asociación de Conciertos’) era l’autèntica cirereta del pastís i la manera ideal de cloure l’homenatge, com no podia ser d’altra manera: una gran gala de dansa al Teatre Fortuny. L’orquestra simfònica que acompanyà els intèrprets fou dirigida per l’estimat Mestre Adrià Sardó. I qui foren aquests intèrprets? Doncs, torna el dubte: la publicitat de l’època anuncia el “Ballet de Juan Magriñà” i a la ressenya de l’event del ‘Diario de Tarragona’ s’esmenta que la mateixa companyia havia visitat Reus tres anys enrere amb el nom de ‘Ballets de Barcelona’; el nom ‘Ballet del Liceu’ no apareix enlloc! Però els Primers Ballarins Estrelles foren Aurora Pons i el propi Joan Magriñà, per la qual cosa l’ànima de l’espectacle era eminentment liceista perquè, a manera de regla matemàtica, és evident que Mestre Magriñà = Liceu. S’interpretaren obres que formaven part del repertori habitual de la companyia: grans clàssics del ballet (“Les sylphides”, “Faust”, “El llac dels cignes”, etc.), sense oblidar l’especialitat de la casa, l’escola bolera. Estructurat en tres parts, la segona -dedicada íntegrament al repertori de la Mauri- va començar amb una breu conferència del propi Magriñà sobre l’homenatjada. Tot un “tour de force” plaent per al Mestre i un altre actiu meravellós per a LiceXballet! – Jordi Pujal –
CURIOSITATS
Curiositat – 13 abril 1956 – La Vanguardia – Teatre del Liceu – inauguració de la temporada de “ballets”
Critica 20 abril 1956 – La Vanguardia – Teatre del Liceu – ESPECTRO DE LA ROSA – LA SONAMBULA – EL PRINCIPE DEL DESIERTO – LAS SILFIDES – coreografia de G.Balanchine
Critica – 10 maig 1956 – La Vanguardia – Teatre del Liceu – presentació i estrena – companyia Marques de Cuevas – Rosella Hightower
Curiositat – 19 octubre 1956 – La Vanguardia – el Ballet i la Opera en als festivals de Berlín – X. Montsalvatge
Pel·lícula "Percheles"
– amb Llolita Sevilla – coreografia de una Malagueña per Joan Magrinyà i ballarins: Aurora Pons, Miguel Navarro, Fernando Areta, Huguet, entre d’altres …